DRIVE Host
Saman
Assalamualaikum.

Bagaimana tuan-tuan dan puan-puan menguruskan saman?
AZIZUL SUKRI AHMAD
on 04/12/2023
341
1
J
Jalal on 04/12/2023
Hai, menjawab soalan bagaimana pihak kami menguruskan saman. Pihak Drive Host dan pihak pengurusan Drive mempunyai tanggungjawab masing-masing dalam menguruskan saman.

1. Pihak Drive Host bertanggungjawab untuk menyemak saman di platform mySaman atau JPJ secara berkala, sebaiknya setiap minggu, menjadikan ia satu rutin.

2. Jika terdapat saman, Drive Host perlu segera membuat bayaran kepada pihak autoriti, kemudian membuat klaim di aplikasi Drive dengan membuka "Case Claim". Disini perlu upload bukti saman dan resit bayaran serta memasukkan harga untuk tujuan klaim.

3. Pihak Drive akan membuat bayaran kepada pihak Drive Host.

Adalah sangat diharapkan pihak Drive Host membuat klaim secepat mungkin kerana pihak pengurusan Drive akan memulangkan deposit pelanggan selepas 15 hari selepas kenderaan di pulangkan. Jika klaim lambat dibuat, akan menyukarkan proses kami mendapatkan bayaran dari pelanggan.

Explore
Forum
Blog
Popular Discussion

Hello!

Register for a new account for free or login if you already a member.
Drive

Manage your cars with DRIVE now.

Go to Drive